KRYZYSY EMOCJONALNE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM
-ZŁOŚĆ, STRES, PRZEBODŹCOWANIE, PRZEMOC DOMOWA I RÓWIEŚNICZA, CZY NIEDOJRZALI EMOCJONALNIE RODZICE?
TOP TEMATY TEGOROCZNEJ KONFERENCJI
Prelegenci Poznaj naszych ekspertów
Piotrowska
Stępień-Rejszel
Stradomska
Włodkowska
Jacków-Sowa
Program Kongresu 19 kwietnia 2024 r.
TECHNIKI WSPIERAJĄCE DOJRZAŁOŚĆ EMOCJONALNO–SPOŁECZNĄ dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Czym jest dojrzałość emocjonalno-społeczna i co jest normą dla wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego? Z jakimi sytuacjami powinno „radzić” sobie dziecko w tym wieku a czego nie powinniśmy od niego wymagać?
- Dlaczego emocje to klucz do pomyślnego i szczęśliwego funkcjonowania dziecka i jak realnie wpływać na rozwój dojrzałości emocjonalno – społeczną dzieci?
- W jaki sposób uczyć dojrzałości emocjonalnej w zróżnicowanej grupie? Czy indywidualizacja nauczania jest w ogóle możliwa w grupie, w której są różne potrzeby edukacyjne, np. dzieci z neuroróżnorodnością czy zaburzeniami rozwoju?
- Sesja Q&A z prelegentem.
- TRENING EMOCJI – Na przykładach pokażemy w jaki sposób wprowadzać w życie uczniów dobre praktyki do wykorzystania w sytuacji złości, stresu czy rozwiązywania codziennych trudności.
- TOOLBOX:
10 BAJEK O EMOCJACH, które będą stanowiły doskonały punkt wyjścia do rozmów z młodszymi dziećmi.
PRZEMOC RODZI PRZEMOC, czyli jak zrozumieć "trudne" emocje dziecka i skutecznie reagować na przejawy agresji w szkole i w domu
- Przykłady zajęć profilaktycznych i kształtujących umiejętność adekwatnego reagowania na przemoc, autorskie ćwiczenia na empatię, dzięki którym uczniowie wczują się w różne role, postarają się zrozumieć sytuację drugiej osoby i spróbują zanalizować jej odczucia oraz przeżycia.
- Pozytywna Dyscyplina jako metoda pracy z sytuacjami trudnymi w klasie. Pokażemy strategie i modele właściwych zachowań, które z powodzeniem zastosujesz w swojej grupie uczniowskiej.
- Sesja Q&A z prelegentem.
- TRENING EMOCJI - Czym zastąpić zachowania agresywne i jak pomóc dzieciom w samoregulacji? Jakie strategie zaproponować dziecku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
- TOOLBOX:
ebook „Rola zabawy w kształtowaniu emocji” - praktyczne porady na temat wykorzystania zabawy we wspomaganiu rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka przedszkolnego
NIEDOJRZALI RODZICE MILLENIALSI – jak sprawić, żeby stali się naszymi sprzymierzeńcami
- Obecni rodzice czyli jacy? Niedojrzali emocjonalnie, roszczeniowi, niepotrafiący przyznać się do błędu, a może po prostu bardziej zestresowani, wiecznie zabiegani? Czym się charakteryzują?
- Co działało wcześniej a nie działa teraz? Pokażemy jak zmiana komunikatów, stawianie granic czy partnerskie szukanie rozwiązań przełoży się na sukcesy w budowaniu efektywnej relacji na linii nauczyciel – rodzic.
- Zgłoszę was do kuratorium, naślę na was kontrole itp., Żądam… - w jaki sposób podejść do rozmowy, gdy wszystko zawodzi, a rodzic jest zamknięty na jakiekolwiek argumenty. Przykłady procedur do wprowadzenia w szkole/przedszkolu.
- Komunikacja z uczniem i jego rodziną – co w przypadku, jeżeli to sytuacja rodzinna jest przyczyną kryzysu? W którym momencie i jak należy interweniować jako przedstawiciel placówki?
- Sesja Q&A z prelegentem.
- TRENING EMOCJI – przykładowe rozmowy z rodzicem w przypadku: szantażu/zastraszania nauczyciela, zaniedbań rodzicielskich, podważania kompetencji.
- TOOLBOX:
e-book Postępowanie w najpopularniejszych przypadkach urazów, skaleczeń, zatruć dziecka – instrukcje dla rodziców i opiekunów
Pułapki, gry psychologiczne i groźne wyzwania czekają na najmłodszych w Internecie. Jak o tym rozmawiać?
- Dziecko zanurzone w świecie elektroniki, technologii i SMART gadżetów – telefony, tablety, smartwatche itd. – w jaki sposób mówić o technologii, aby jej nie demonizować, ale pokazywać jako część świata?
- Cyberbezpieczeństwo to podstawa! Pokażemy o czym i jak rozmawiać z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich rodzicami, aby technologie stanowiły wartościową pomoc edukacyjną, a nie bodźcującą rozrywkę.
- AI w pracy nauczyciela - Przykłady działań aktywizujących i angażujących uczniów na lekcjach, tworzenie własnych scenariuszy lekcji, które wykorzystują technologie oparte na AI – praktyczne wskazówki i przykłady do wdrożenia na zajęciach.
- Sesja Q&A z prelegentem.
- TRENING EMOCJI – Patoyoutuberzy, challenge, trendy np. Skibiditojlet, Huggy Wuggy, MOMO – jak rozmawiać z dziećmi o tym, co widzą w Internecie?
- TOOLBOX:
Scenariusz zajęć dla starszych dzieci: Jesteśmy różni, ale równi – zajęcia z wykorzystaniem zasobów internetowych
Warsztaty
GIMNASTYKA NEURONALNA NA ZAJĘCIACH, CZYLI JAK ZASTOSOWAĆ SKUTECZNE TECHNIKI WSPIERAJĄCE KONCENTRACJĘ I REGULACJĘ EMOCJI UCZNIÓW
Podczas warsztatu sprawdzimy, które ćwiczenia ciała i mózgu są niezbędne do gotowości kontroli zachowania i koncentracji na zajęciach, dzięki czemu sprawimy, że układ nerwowy ucznia stanie się jego sojusznikiem a nie wrogiem.
- Rozgrzewka dla ciała i mózgu – ćwiczenia naprzemienne dla lepszej współpracy prawej i lewej półkuli mózgowej, gimnastyka oczu, ćwiczenia dla poprawy krążenia, lepszej wydolności oddechowej i lepszej motywacji
- Teoria poliwagalna w pracy nauczyciela, czyli jak wprowadzić skuteczne techniki regulacji emocji u uczniów na swoich zajęciach
- Gimnastyka neuronalna – jak wyróżnić swoje zajęcia wprowadzając ćwiczenia oparte o oddech, zabawę, dźwięk i techniki manualne
- Przerwa na oddech: dla lepszych wyników w nauce, poprawy koncentracji, zmniejszenia stresu, lepszego snu oraz poprawy postawy
- Ćwiczenia relaksacyjne do wprowadzenia w sali lekcyjnej - to nie strata czasu, to inwestycja w energię – pokażemy, jak otworzyć uczniom oczy na zalety tego rodzaju ruchu i wspólnie postawić na RELAKS
PIERWSZA POMOC EMOCJONALNA - czyli skuteczne wsparcie dziecka i grupy w doświadczaniu „trudnych” emocji.
Podczas warsztatu nauczysz się w jaki sposób reagować w sytuacji nasilenia trudnych emocji, jak pracować z agresorem, ofiarą oraz całą grupą. Pokażemy jak z danej sytuacji wyciągać wnioski i jaką profilaktykę wprowadzić, aby ograniczyć trudne zachowania.
- Jak właściwie „czytać” reakcje emocjonalne dziecka w wieku od 4 do 9 roku życia? Jak przełożyć rozumienie przeżywanych emocji na adekwatne wspieranie?
- Emocje – jak je okiełznać? Strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach emocjonalnych – opis narzędzi na konkretnych przypadkach.
- Jak zachować równowagę między kontrolą a zaufaniem? Dlaczego wolność i poczucie autonomii są takie ważne dla młodych ludzi? Jak dać dziecku szansę na doświadczanie, jednocześnie będąc blisko? Praktyczne wskazówki.
- Jak formułować informację zwrotną, która buduje sprawczość i wiarę w siebie? Przykłady komunikatów, które będą bodźcem rozwojowym dla Twojego ucznia.
- Jak wykorzystać Trening Umiejętności Społecznych do wspierania rozwoju kompetencji społecznych i radzenia sobie z problemami emocjonalnymi –inspiracje dla treningu TUS w praktyce.
- Jak wykorzystanie elementów CBT, Treningu Uważności, Kids Skills, Porozumienia bez Przemocy w kształtowaniu u dzieci umiejętności rozpoznawania i regulowania emocji oraz poprawy procesów edukacyjnych.
Zobacz zaproszenie od naszej prelegentki!
O tym będziemy mówić:
SAMOREGULACJA EMOCJI
Efektywne strategie nakierowane na rozwijanie w dziecku umiejętności rozpoznawania, nazywania, regulowania i komunikowania swoich emocji. Techniki oparte na najnowszych badaniach z zakresu psychologii rozwoju dziecka. Praktyki m.in. TUS, NVC czy treningu uważności w profilaktyce trudnych zachowań i budowaniu pełnej zaufania relacji ze swoimi podopiecznymi.
ZDROWE POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
Skuteczne sposoby na wzmacnianie poczucia własnej wartości dzieci oraz kompetencji niezbędnych do rozwijania swojego potencjału, adekwatnego wykorzystania własnych zasobów, budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi, funkcjonowania zgodnie ze swoimi wartościami i otwartości na opinie innych.
DEPRESJA DZIECIĘCA
Działania diagnostyczne i prewencyjne nauczyciela: nietypowe objawy, na jakie powinien zwrócić uwagę, porady specjalistów, efektywna pomoc i sposoby na wzmacnianie kondycji psychicznej najmłodszych dzieci. Skuteczne techniki komunikacji z dzieckiem i rodzicem dziecka, które objawia zaburzenia nastroju.
PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Systemowe wsparcie dzieci i przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w przedszkolu i szkole. Przykłady adekwatnych reakcji na przemoc w grupie szkolnej i przedszkolnej oraz komunikację ze sprawcą, ofiarą i świadkami agresji. Propozycje praktyk antybullingowych do wdrożenia w placówce.
PRZEBODŹCOWANIE I PRZECIĄŻENIE POZNAWCZE U DZIECKA
Sytuacje z praktyki, w których dziecko wykazuje objawy nadpobudliwości psychoruchowej i przestymulowania. Efektywne techniki wspierające dzieci, wykazujące zaburzenia zachowania, problemy z koncentracją uwagi oraz niską odporność na dystraktory. Nowoczesne metody i sposoby na wdrożenie ich do codziennej praktyki, dzięki którym pomożesz dziecku w bezpieczny sposób zredukować nadmiar bodźców.
TRAUMA DZIECIĘCA
Przykłady sytuacji, które wywołały traumę dziecka (przemoc domowa, kryzys psychologiczny). Dobre praktyki, dzięki którym zapewnisz wsparcie dziecku, które zmaga się z traumą. Skuteczne wzmacnianie odporności psychicznej dzieci w czasach ekstremalnego stresu oraz przykładowy plan i procedury dotyczące zachowania w sytuacjach kryzysowych.
Kto powinien wziąć udział?
Zapraszamy do uczestnictwa w kongresie nauczycieli szkół podstawowych i przedszkoli, psychologów szkolnych, pedagogów, a także wszystkich, którzy są zaangażowani w edukację i rozwój dzieci, oraz pragną wspierać ich zdrowie psychiczne. W trakcie tego wydarzenia przedstawimy sprawdzone metody zarządzania emocjami oraz strategie radzenia sobie z kryzysami w życiu najmłodszych oraz w ich środowisku rówieśniczym, szczególnie na początkowych etapach ich edukacji.
Kup biletWeź udział w konferencji
Zakup bilet na Kongres Emocje
„GIMNASTYKA NEURONALNA NA ZAJĘCIACH, CZYLI JAK ZASTOSOWAĆ SKUTECZNE TECHNIKI WSPIERAJĄCE KONCENTRACJĘ I REGULACJĘ EMOCJI UCZNIÓW”
z Justyną Kapuścińską-Kozakiewicz
„PIERWSZA POMOC EMOCJONALNA - czyli skuteczne wsparcie dziecka i grupy w doświadczaniu „trudnych” emocji.”
z Kamila Olga Stępień-Rejszel
Masz już bilet na Kongres, ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!
DLACZEGO ORGANIZOWANE PRZEZ NAS WYDARZENIA SĄ NAJLEPSZE?
- Metody radzenia sobie z emocjami, strategie na kryzysy w życiu dziecka, kształtowanie pozytywnego wizerunku siebie i przeciwdziałanie przemocy wynikającej z braków.
- Seria warsztatów, które dostarczą konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy.
- Zespół doświadczonych praktyków, w tym nauczycieli i psychologów, oraz certyfikowanych trenerów.
- Zainicjowanie działań w odpowiedzi na niepokojące dane dotyczące zdrowia psychicznego dzieci.
- Podejście łączące różne dziedziny wiedzy.
- Praktyczne zastosowanie teoretycznych konceptów.
- Zestaw dodatkowych zasobów, w tym scenariusze zajęć, pomysły na projekty edukacyjne, materiały dydaktyczne.
- Sesje interaktywne z możliwością zadawania pytań i otrzymywania odpowiedzi.
ZAUFAJ NASZEMU DOŚWIADCZENIU I WIEDZY
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:
- Priorytetem dla Ciebie jest wspieranie młodzieży w budowaniu poczucia własnej wartości i umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami?
- Jesteś zainteresowany poszerzeniem swoich kompetencji w zakresie emocjonalno-społecznego rozwoju dzieci, rozumieniem wyzwań, przed którymi stoją, oraz promowaniem idei szukania wsparcia?
- Jesteś zainteresowany strategiami radzenia sobie z agresją i przemocą wśród dzieci, w tym efektywną komunikacją zarówno ze sprawcą, jak i ofiarą, unikając przy tym marginalizacji?
- Masz na celu znalezienie skutecznych sposobów współpracy z rodzicami, aby maksymalizować wsparcie dla dziecka?
- Dążysz do podniesienia jakości edukacji w swojej klasie, zwiększenia koncentracji i pamięci uczniów oraz wspierania ich rozwoju psychofizycznego?
Partnerzy
KontaktMasz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń
II Ogólnopolski Kongres Nauczycieli, Opiekunów i Pedagogów – Emocje i Zdrowie Psychiczne Dziecka
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel: 61 66 55 800
tel kom: 536 077 338
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00